INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


torsdag 25 februari 2010

Award och 7 sanningar just nu!

Vet inte riktigt vad som menas med 7 sanningar . Jag skulle kunna vara mycket mer personlig men jag har bara skrivit spontant och vad som just nu känns aktuellt!! Gamla sanningar är kanske inget att rota i!! Alla bilder är från min egen verklighet!
Jag har aldrig tidigare längtat efter våren så mycket som nu! Tänk att kunna gå ut och känna värmen, bjuda in goda vänner och bara vara!!




Jag är tyvärr impulsiv och ej så välorganiserad som jag borde vara. Försöker att sätta mig ner vid mitt skrivbord och ändra på den saken!!

Jag gillar att blanda gammalt och nytt!!!
En supermodern lampa till rokokostolar finns i mitt kök!!
Återvinning och återbruk ligger i tiden. Så mycket charmigare ett hem blir om man tar tillvara på det man har och kompletterar med något nytt och fräscht!

Jag försöker att förgylla vardagen! Ett vackert dukat bord är aldrig fel. Maten smakar så mycket bättre och själen får sitt. En lyx som alla kan unna sig.



Jag försöker att fånga dagen: det är ett litet slitet uttryck men jag försöker verkligen att tänka på det varje dag. På landet har vi dessa ord på väggen som du ser på detta foto.






Jag har svårt för att koppla av och ta det lugnt nu för tiden. Textillärarjobbet plus butiken håller mig sysselsatt dag och natt!
Kopplar av gör jag bäst på vårt sommar ställe. Jag längtar alltid efter vår häftiga utsikt över Blidösundet.



Jag ville egentligen bli arkitekt. Jag älskar verkligen HUS, med allt vad det innebär.
Vi har flyttat 4 gånger bara i Linköping sedan 1996. Så underbart att börja om på nytt. Jag älskar förändringar.
Nu har vi bott i detta hus i 4 år i augusti och......... Nej , vi ska inte flytta, men lite skall vi förändra. Mer om det senare.......

.















1 kommentar:

DRÖMHUSET sa...

Så vackert hem du har!!!

Jag längtar också efter våren nu, vill sitta ute på altanen och njuta av vårsolen *härligt*

Trevlig Helg!
Kram Sofie