INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


torsdag 19 augusti 2010

Tapeter på hjärnan





Tänker just ni i tapeter. Att välja EN tapet, det är verkligen svårt. Nuförtiden finns ju ett otroligt stort utbud ! Min blick går raskt över de flesta tapetrullarna, få fångar mitt intresse. Men helt plötsligt hittar jag den där med det där lite extra.
Den är blommig, den har en textil struktur och ser ut som om den vore målad. Otroligt fin, den får det bli!! Det skall inte bli en hel fondvägg utan den skall vara på mitten av en vägg och ramas in med en träram. Brunt, svart, turkost och en kornblå fåtölj till lyfter alltihop. Jag vill att det skall kännas varmt ombonat, men ändå fräscht förhoppningvis. Tankarna går hit och dit och jag vet att när allt skall i ordningställas så kommer jag att ändra vissa saker och troligen tillsätta en accent färg till, som sätter pricken över i´t. Den processen kommer när allt är på plats !!
Kan man ha roligare jobb än detta???

Inga kommentarer: