INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


tisdag 6 mars 2012

IKEA GRATIS BUSS

 Med en ond fot ( ännu en vecka ) som gör att bilkörning är uteslutet, tog jag gratisbussen till IKEA Kungens kurva idag, Avfärd heltimme från Vasagatan mitt emot T- centralen och avfärd från Ikea varje halvtimme var jag riktigt nöjd med mitt besök. Smidigt och genialt av IKEA med dessa bussar., som stannar bara ett fåtal meter framför ingången till det stora varuhuset. Om ni inte skall ha med er mer än en IKEA kasse är detta att rekommendera. Jag var bara tvungen att inhandla rynkband till gardiner till en kund och prisbilden på Ikea är som ni vet, utan all konkurrens!!
MEN , det finns knappt inga sybehör längre!! Alla ( nästan ) köper färdigsydda gardiner numera och jag  kan förstå det alternativet men................ingen kan längre sy ??? !!! Kanske inget stort problem men som gammal textillärare undrar jag lite...??!!

De har ju inte den allra bästa kvalitet på sina tyger, men de går ju åt som smör i solsken.


Sassa

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag handlade nyligen gardiner på Ikea och blev förvånad hur mycket det fanns och allt är "klart och hänga upp". Det passar mig som förvisso tycker om att sy men inte längre har någon bra symaskin.

Praktiskt med Ikeabussen!

Kram

Chris sa...

Vilken toppenidé med buss! Lycka till med din fot. KRAM C