INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


tisdag 17 april 2012

Gardiner på längden och tvären!!



Har i dagarna haft fullt upp med att leverera gardiner. Att sy gardiner, sätta upp och mäta så att allt blir rätt är ett slitgöra utan dess like. Att ta betalt för sitt verkliga jobb, är inget att räkna med. Låter lite bitter men när det gäller det som traditionellt räknas som kvinnogöra  det värdesätts inte alls på samma sätt som om exempelvis en elektriker eller rörmokare anlitas. Då vet kunden att det kostar pengar !! Min allra bästa vän från seminarietiden Birgitta som är en fena på att sy gardiner på det mest proffsiga sätt ,ställde upp och hjälpte annars hade jag inte varit färdig än!! Vän i nöden, det finns sådana!! Birgitta ställer alltid upp och har hjälpt mig mer än en gång i livet, tack och lov!!
För att trösta mig lite för allt slit. letade jag efter en fin kruka och hitta denna lilla skönhet, långt ifrån fina gatan utan på ICA Flyfyrens blomavdelning i Norrtälje 169:- , ett fynd. Beställde faktiskt en till. Hortensian passade perfekt i den och jag blev på riktigt gott humör igen. Tisdagkvällen blev riktigt mysig till slut, som ni ser!


Sassa

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Fin kruka Sassa, och bra med två! Jag köper alltid två numera om jag gillar något riktigt mycket.

Jag håller med dig om det här med att jämföra betalning för vissa varor och tjänster...det är olika!

Fint med din vän som hjälpte till.

Kram

Chris sa...

Jag hatar att sy gardiner, sånt himla jobb.Går åt mycket mer tid än man tror. Inte värdesatt alls det har du helt rätt i, man måste bli lite ilsken ibland det är bara nyttigt inget kan vara sockersött jämt!
Vaserna var jättefina ett fynd, det gäller att ha blicken att finna fynden. DU HAR DET/KRAM C

Chris sa...

Tack Sassa, vi ger varandra inspiration, HÄRLIGT! /KRAM C

Camilla H. sa...

Det är tyvärr typiskt kvinnor att inte kunna ta betalt! Tala om för beställaren att det är ett sant hantverk du håller på med och att det ligger många års erfarenhet bakom. Stå på dig, Sassa & lycka till! Kram C.