INREDNING / STYLING

INREDNING / STYLING


fredag 31 augusti 2012

Laura Ashley på gott och ont!!

Regnigt, otroligt regnigt har det varit i Stockholm idag. Jag skulle leverera ett par gardiner till Laura Ashley på Karlavägen i Stockholm. De skulle fodras!
In i denna affär kommer jag med en blå-vit randig FRYSBAG. Svart regnkappa, blöt i håret, inte alltför fräsch, men ändock en kund. En sval expedit mötte mig!! Dagen till ära hade jag under regnjackan en brun Barbourjacka! Nu börjar det roliga, jag knäppte upp och under regnjackan fanns den något mer eleganta jackan. Helt plötsligt möttes jag av en helt annan attityd!!!
FRYSBAGEN öppnade jag och den innehöll en pappersbag  ( som jag fått av kunden ) från CHANEL...PARIS med de gardiner som skulle fodras!! Nu hände något igen. Mottagandet blev hjärtligt och varmt!!

FY och FY så kände jag!! Varför måste vissa expediter i dessa " fina" affärer vara så snobbiga !! Tror att kunderna skulle mångfaldigas om de var lite trevligare mot ALLA!!
OBS!! tilläggas bör att frysbagen hittade jag i bakluckan av vår bil och i detta spö regnande var den guld värd!!


Sassa

Inga kommentarer: